Heaolu harjutused igaks päevaks

Kerged mõtteharjutused avardavad loovust ja loovad hea enesetunde. Enne mõttetegevusele häälestamist võid lõdvestada oma keha. Mõnikord aitab enesega kontakti saamisel sügavalt sisse ja välja hingamine. Võib teha pikemaid harjutuste seeriaid või panna taustale mängima vaikse muusika.

Lõdvestuda aitab, kui istud toolil, käed süles ja jalatallad kindlalt vastu maad. Toeta selg vastu tooli seljatuge ja sule silmad. Hinga sügavalt sisse ja veidi aeglasemalt välja. Jälgi hingamisel oma keha ja hingetõmbeid, kuidas õhuvoolu sisse liikumisel kõhu piirkond vaikselt tõuseb ja välja hingates langeb. Naudi sisemist rahutunnet.

Peale lõdvestust paraneb aju verevarustus ja suureneb enesega rahulolu. Saad hakata tegelema enda jaoks oluliste teemadega. Mõnikord võivad harjutused tuua kaasa äratundmisrõõmu ja teinekord viha. Kõik tunded on õiged, sest muutumine on pidev protsess. Iga uus teadmine salvestub ja leiab ajas õige koha. Seepärast ei ole kunagi algav päev täpselt samasugune kui eelmine. Kui tunned, et ei jaksa enda teemaga edasi tegeleda, võta selle jaoks aega.

Hea teada!

Hingamine aitab rahuneda, kuid esialgu püüa mitte liiga sügavalt sisse-välja hingata, sest pea võib hakata ringi käima. Tee harjutusi tasakaalukalt ja endale sobivas tempos. Kui tunned ebamugavust, võid alati katkestada harjutuse.

Töö iseendaga

Terviklikkuse taastamine

1. päev. Unistustes kaevamine.
Endas selgusele jõudmine võtab aega ja vajab pühendumist. Abiks on kriitikavaba meel ja enda vastu aus olemine. Püüa vastata harjutustes küsimustele kiiresti ja spontaanselt.

Vali välja üks endale üles kirjutatud tegevustest ja vii see nädala jooksul ellu.

2. päev. Tänulikkuse mandala.

  • Joonista paberile suur ring
  • Täida ring väljalõigetega või joonista ise sümbolid, mis on sinu elus olulised ehk mille üle sa tänulik oled

3. päev. Joonista oma elu ratas.

  • Värvi ringis olevad sektorid vastavalt, kui suure osakaalu sinu elust moodustavad.
  • Vahel on mõnda ala vaja suurendada või võtta vähemaks.